Blog

¡Acomódate!, es tiempo de lectura.

As lonas publicitarias en márketing: éxitos e fracasos

by | Xuñ 20, 2024 | Blog márketing, Márketing, Márketing, Publicidade | 0 comments

No mundo do márketing actual, a publicidade dixital ten un papel protagonista. Todas as persoas están conectadas a internet dunha forma ou outra, por iso os anuncios nestas plataformas son cada vez máis comúns. Pero algúns formatos tradicionais seguen sendo moi efectivos e teñen un impacto significativo. Entre eles están as lonas publicitarias.

Esta forma de publicidade exterior chama a atención e impacta aos transeúntes debido ao seu gran tamaño. Sobre todo, é moi efectiva nas cidades, xa que chega a un público moi amplo.

As lonas son grandes aliadas que non só sobreviviron ao paso do tempo, senón que, coa dixitalización, gañaron un novo atractivo para as empresas que, en ocasións, conseguen facelas virais aproveitando o potencial da canle online. O medio exterior non deixa de evolucionar e sorprender e, de feito, segundo o Estudo da Inversión Publicitaria en España 2024 de InfoAdex, é o que tivo un maior crecemento, cun 16,1 %.

Pero este tipo de publicidade é unha arma de dobre fío e debes ter moito coidado coa túa mensaxe, xa que un paso en falso pode levarte a unha crise. Por iso, imos contarche varios exemplos de casos de éxito que te inspiren e outros de fracaso para que saibas que evitar.

Netflix e o seu ‘branco Nadal’

Durante o Nadal de 2016, Netflix colocou en pleno centro de Madrid, na Porta do Sol, un cartel publicitario da serie ‘Narcos‘ no que felicitaban as festas con ‘Oh, branco Nadal’, facendo referencia ao narcotráfico, o tema protagonista da coñecida serie da plataforma.

Este anuncio foi moi polémico no seu momento e dividiu a opinión pública. Moitos encomiaron a campaña e tachárona de maxistral, cunha mensaxe sutil e provocadora. Pero outros considerárono innecesario e de mal gusto ao utilizar a imaxe dun narcotraficante e asasino tan á lixeira.

O que está claro é que esta acción publicitaria deu moito de que falar nunha época tan atafegada como o Nadal.

Fontecelta e a súa lona desafiante

Outra campaña publicitaria que se volveu viral, sobre todo en Galicia, foi a da compañía de auga embotellada Fontecelta. Consistía en varios carteis, repartidos por toda a comunidade, nos que se lía “Poderíamos dicir que somos a mellor auga de Galicia, pero non queremos cabreiroar á competencia”.

Esta mensaxe, na que aludían directamente ao seu rival, Cabreiroá, tiña como obxectivo amosar que a marca falaba sen ningún filtro, o que resaltaba a pureza da súa auga.

Estas lonas foron moi comentadas en redes polo seu atrevemento e os seus xogos de palabras tan enxeñosos.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de PutosModernos® (@putosmodernos)

Vicio e as súas hamburguesas sen gluten, con gluten

O ano pasado, a cadea de hamburgueserías Vicio colocou varias lonas publicitarias anunciando a súa nova hamburguesa sen gluten, baixo o título de ‘Sabor moi real’ e cunha dobre da Raíña Letizia como protagonista.

Isto tiña por obxectivo afirmar que este prato tería o mesmo sabor que un con gluten e utilizaba a imaxe da realeza española para un chistoso xogo de palabras.

A campaña conseguiu unha gran notoriedade, pero non polas razóns esperadas. Todo porque, nestes carteis que anunciaban unha hamburguesería sen gluten, poñía en letra pequena que o produto podía conter trazas do alérxeno.

As redes sociais non tardaron en facerse eco da ironía da situación. Moitos usuarios celíacos atacaron á marca por difundir información falsa por publicidade enganosa.

A hamburguesería madrileña Arde Burgers lanzou a súa propia campaña en redes na que afirmaban que eles “non tiña pequena” e que “se contén trazas, non é unha burger sen gluten”. Así, aproveitou o mal momento da súa competidora para gañar relevancia e apuntarse un tanto ante o público.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida por ARDEMOS BURGER (@ardemosburger)

Vicio respondeu ás críticas e asegurou que a súa hamburguesería seguía todas as indicacións legais para levar a etiqueta sen gluten, aínda que o dano xa estaba feito. Tamén achacou a circunstancia a súa emoción por anunciar o seu produto rapidamente sen prestar atención a erros, unha elección que lles custou toda unha crise de reputación.

McDonald’s e a súa McDalena

Durante anos, os usuarios de McDonald’s sinalaron un enorme fallo da estratexia de márketing da compañía en España: chamar ás súas madalenas ‘McMuffins’, en lugar de localizar o nome como ‘McDalenas‘.

Así que, non che estrañará o balbordo que aconteceu cando a cadea de comida rápida colocou unha gran lona en Madrid na que anunciaban oficialmente o cambio de nome. Isto respondía á intención da marca por achegarse máis ao seu público e escoitar as súas suxerencias.

Clínicas Dorsia e a polémica do verán

Dorsia, a compañía de clínicas de ciruxía estética, colocou unha lona xigante na praza de Callao de Madrid cunha mensaxe moi controvertida: “Outro verán máis cambiando o panorama nas praias”, para promover o seu servizo de aumento de peito.

Como quizais te imaxines, as redes sociais non tardaron en reportar o mal gusto desta publicidade e criticar o contido sexista do cartel.

De feito, a asociación Teta&Teta, que loita contra a sexualización dos peitos femininos, denunciou publicamente a campaña. “Panorama? O das praias cheas de miróns. O auxe cheas dos TCA. E o que esperamos que esta empresa teña uns días se conseguimos que a retiren”, opinou na súa conta de Instagram.

Clínicas Dorsia non tardou en responder aos comentarios, desculpouse ante todas as persoas ofendidas pola súa lona e se comprometeu a retirala o antes posible. Pero a súa reputación xa caera en picado.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de teta & teta (@tetayteta)

Atresmedia e o seu dardo ás plataformas de streaming

En novembro de 2022, Madrid espertou cun vistoso cartel publicitario nunha das súas fachadas. Tratábase dunha lona publicitaria do Grupo Atresmedia que ía dirixido ás plataformas de streaming como resposta aos seus plans de incluír publicidade.

O anuncio dicía “Esta é unha mensaxe de Atresmedia Televisión para todos os que aseguraban que non emitirían nunca publicidade” e usaba as fontes tipográficas de Netflix, Prime Video, Max (antes HBO) e Disney Plus. A campaña buscaba criticar a estas plataformas e por en valor á televisión tradicional.

Pero os ‘atacados’ non quedaron calados. Prime Video respondeu colocando unha lona no mesmo sitio na que afirmaban que eles non tiñan publicidade á vez que resaltaban o baixo prezo da súa subscrición. Algo irónico se temos en conta que esta mesma plataforma acabou por engadir pausas publicitarias nos seus contidos.

Este é un bo exemplo de como este tipo de publicidade exterior pódese utilizar para iniciar unha conversación e cambiar as tornas ao teu favor.

Como ves, as lonas publicitarias poden ser unha ferramenta poderosa se as empregas de forma intelixente e cunha estratexia en mente. Pero coidado con realizar campañas sen pensalo dúas veces, ou poderán traerte máis problemas dos que che imaxinas.

A nosa axencia de márketing e publicidade pode asistirte nesta labor. Só tes que contactar connosco e empezaremos a idear un plan de acción.

0 Comments

Submit a Comment

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Consulta las ayudas y subvenciones disponibles