No mundo do deseño gráfico existen diferentes termos que, a simple vista, parecen ser o mesmo, pero que encerran discrepancias fundamentais. Este é o caso do que comunmente denominamos logo, un concepto que habitualmente se emprega de forma equivocada. Neste post, contámosche que é un logotipo, isotipo, imagotipo e isologo e cales son as súas diferenzas.
Pode que, ao pensar na identidade visual dunha empresa, utilices a palabra logotipo. Pero, en realidade, non o é, simplemente tende a englobar moitos conceptos baixo este paraugas para facilitar a comprensión do público. Porén, en márketing e publicidade, é preciso que coñezas todos e cada un destes termos.
Logotipo: o texto en esencia
O logotipo é a representación visual dun negocio formado por letras, sen imaxes de ningún tipo. Un exemplo podes velo en Disney, Pull & Bear ou Google.
Este elemento é algo semellante á firma visual da túa empresa. A tipografía convértese na protagonista, traballando en harmonía con cores e estilos para xerar unha identidade única. En esencia, encárgase de que o nome sexa fácil de ler e que quede no recordo, asociando unha familia de letras cos produtos, servizos ou valores que representas.
Isotipo: simplicidade visual
O isotipo é a representación visible dunha marca que se compón dun símbolo gráfico que non depende do texto. A icona é capaz de representala de forma satisfactoria, xa que podes entendelo sen necesidade de letras. Entre os exemplos están Apple, Twitter ou Lacoste.
Busca simplicidade e atemporalidade e convértese nun elemento que pode transcender barreiras lingüísticas e culturais. Ademais, pode chegar a ser o resultado da evolución dun negocio, como foi o caso de McDonald’s, que antes usaba o conxunto do seu nome coa M, ata que abandonou o texto por completo.
Imagotipo: fusión de elementos
No seguinte nivel de complexidade sitúase o imagotipo, que fusiona texto e imaxe. É a representación visual dunha marca que utiliza un elemento pictográfico e un textual para crear unha identidade máis complexa e distintiva.
O imagotipo é como unha simbiose da palabra e icona, refórzanse mutuamente. Iso si, en moitos casos poden funcionar por separado, como é o caso de Spotify ou LG, o que permite unha maior versatilidade ao ter máis usos. Outros exemplos de imagotipos telos en Adidas, Privalia ou Iberdrola.
Isologo: unión inquebrantable
Se o imagotipo era a fusión entre texto e imaxe, o isologo é a unión irrompible, xa que unifica tipografía e icona nun mesmo elemento sen dar a opción de separalos. Aquí, o isotipo e o logotipo coexisten nunha harmonía visual que comunica tanto o nome da empresa como a súa esencia nunha única entidade.
Imaxina que conta unha historia completa nun so gráfico. Un exemplo destacado é Burger King, cuxo título entrelázase cunha hamburguesa, creando unha simbiose que se grava na túa mente. Ou tamén está o da NASA, co seu ceo estrelado atravesado polo título e unha estela.
É importante mencionar que os isologos son complexos de realizar e requiren de moito tempo e coñecemento. Ademais, a tendencia actual é simplificar, polo que moitos isologos están a evolucionar a isotipos.
O deseño coherente como base
Mais aló de etiquetas e de definicións, a cohesión é a clave dunha boa identidade. Imaxina que a túa marca é un personaxe nunha historia: cada decisión de deseño é un capítulo que contribúe á narrativa xeral. A consistencia garante que o teu negocio sexa recoñecible en calquera momento.
Por non falar de que, unha imaxe unida constrúe familiaridade e confianza cos teus clientes. Se cambias constantemente, pode volverse complicado que te identifiquen. A clave é construír unha presenza sólida e constante.
Por iso, se estás interesado en crear ou cambiar a túa imaxe corporativa por completo, contacta connosco e o noso equipo de deseño axudarache en todo o proceso. Deixa a túa historia nas mans de profesionais.
0 Comments